wtorek, 4 czerwca 2013

18. Corinne Hofmann ŻEGNAJ AFRYKO

Żegnaj Afryko to druga autobiograficzna powieść Corinne Hofmann czyli Białej Masajki. Nie ukrywam, że po obejrzeniu filmu byłam bardzo ciekawa książki, a przede wszystkim dalszych losów kobiety, która niebezpieczną zaborczością męża została zmuszona do ucieczki wraz z dzieckiem do Szwajcarii.

Rozpoczęłam lekturę tej książki z wielkim entuzjazmem i początkowo rzeczywiście spełniła moje oczekiwania. Autorka opisuje niełatwe początki w Ojczyźnie, próbę znalezienia pracy, wsparcie rodziny, opiekę nad dzieckiem oraz nieliczne kontakty z kenijską rodziną  i początkowo jest to nawet bardzo ciekawe. Z czasem jednak staje się to nużące, szczególnie gdy coraz więcej miejsca poświęca książce, targom wydawniczym itp. Niestety nie jest to pasjonująca historia, do jakiej przyzwyczaiła nas w pierwszej części... Na mojej półce czeka trzecia część i mam nadzieję że mnie nie zawiedzie :)

Bardzo fajnym dodatkiem są zdjęcia na końcu książki, dzięki którym możemy poznać bohaterów tej historii czyli Corinne, jej córkę, Lketingę oraz część rodziny z Barseloi.

Moja ocena 4/10

merlin.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz