środa, 24 lipca 2013

32. Film DOM DUSZ

Dom Dusz to film który mnie fascynuje. Piękna historia, malownicza sceneria i ciekawe wydarzenia. A do tego doborowa obsada aktorska, na którą uwagę zwróciłam dopiero, gdy czytałam o filmie na Filmwebie. Niewiele czasu spędzam przed Tv, ale gdy nadają Dom Dusz - zawsze oglądam.

Akcja filmu toczy się pięknym Chile. Młody rolnik Esteban chce poślubić ukochaną dziewczynę, Rosę. Aby zdobyć potrzebne pieniądze haruje w kopalni. W tym czasie Klara, młodsza siostrzyczka Rosy, znana ze swoich niezwykłych zdolności - przewiduje że w rodzinie pojawi się śmierć. Podczas przyjęcia Rosa wypija wino przeznaczone dla swego ojca i zostaje otruta. Załamany śmiercią ukochanej Esteban wyjeżdża i zarobione w kopalni pieniądze kupuje podupadającą hacjendę Tres Marias. Przez lata buduje swoje bogactwo: jest wymagającym i surowym panem, momentami nawet okrutnym. Gdy umiera jego matka, udaje się na pogrzeb, gdzie spotyka Klarę. Oświadcza się i przywozi swą niezwykłą młodą żoną do Tres Marias. Wkrótce rodzi im się córka. - Blanka. Z biegiem lat Esteban staje się coraz bardziej okrutny, miesza się w politykę. Gdy Blanka zakochuje się w młodym rewolucjoniście, ojciec robi wszystko by ich rozdzielić, w rezultacie o mały o włos nie traci rodziny...

Fascynująca saga, przedstawiająca losy rodziny na przestrzeni lat i ukazująca zmiany, jakie zachodzą w głębi  człowieka. Nie jest to romansidło, choć swą barwnością je przypomina. Film jest pięknie nakręcony, szczegóły świetnie dopracowane. Obsada aktorska bogata (choć jak wiemy nie przesądza to o jakości filmu!). Myślę że tajemnica tkwi w niezwykłej historii, która pochodzi z Domu Duchów  Isabel Allende, ksiazki której jeszcze nie czytałam, a którą mi się przeczytać marzy... Z reguły jest przecież tak, że książka jest lepsza od filmu. Film jest bardzo dobry, czy więc książka okaże się genialna?

Polecam Wam na długi wieczór :)
Moja ocena 10/10

tvn24.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz